Nieuws
Nieuws categorie
Algemeen
Datum publicatie
25 oktober 2017
Tags
communicatie, cultuur, de bilt, hbo, kunst, maatschappelijk, marketing, multi-media, stage, zeist

Stagiaires communicatie/marketing gezocht!

Aangeboden: interessante stageplek communicatie & marketing (2x)

Wanneer: per januari 2018
Duur: tot juni 2018
Werkuren: in overleg
Standplaats: Zeist en Bilthoven

Wie zijn wij?
KunstenHuis De Bilt-Zeist bestaat uit Muziekschool De Bilt-Zeist, Theaterschool Masquerade, Dansschool De Bilt-Zeist en de beeldende afdeling De Werkschuit. We geven individuele lessen en groepscursussen op het gebied van muziek, theater, dans en beeldende kunst in Zeist en in Bilthoven. Daarnaast geven we les op scholen, verzorgen workshops voor kinderfeestjes en bedrijven. We beschikken over drie eigen theaters die ieder plaats bieden aan 120-140 bezoekers, waar zowel eigen producties als externe voorstellingen en concerten te bezoeken zijn. Tevens is er een galerie en een muziekkelder in Zeist. Kijk verder op deze website voor meer informatie.

KunstenHuis De Bilt-Zeist is continu in ontwikkeling. Op dit moment zetten we de afdeling Cultuur & Samenleving op (voorheen Cultuur en Zorg), waarbinnen cultureel maatschappelijk projecten worden geïnitieerd en uitgevoerd. Voorbeelden zijn Schilderen Plus (voor mensen met beginnende dementie), WeMatch (een theaterproject voor statushouders en mensen in de bijstand) en Inclusiedans (dans voor mensen met een fysieke beperking).

Wie zoeken wij?
Twee ambitieuze studenten (HBO of WO, communicatie, marketing, communicatie & multimedia, kunstmanagement) met een vlotte pen, een scherp oog voor detail en het brede geheel, en een aantoonbare interesse in de culturele sector. Bekend met en/of woonachtig in de regio.

De werkzaamheden
Er zijn twee stageplekken beschikbaar: een op de afdeling Communicatie & PR en een op de afdeling Cultuur & Samenleving.

Taken binnen de afdeling Communicatie & PR:
– Ondersteuning bieden bij alle voorkomende werkzaamheden op de communicatieafdeling, zoals het schrijven van persberichten, mede-organiseren van events, verzorgen van (interne) nieuwsbrieven, archivering, bijhouden website en social media etcetera.
– Specifieke stageopdrachten kunnen zijn: * het opzetten en uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoek; * CRM onderzoek (bestaande data-bronnen); * contentmarketing: wat kunnen we ermee? * het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve social media campagnes. De stagiair werkt in opdracht van het hoofd Communicatie en maakt deel uit van het communicatieteam.

Taken binnen de afdeling Cultuur & Samenleving:
– Alle voorkomende communicatie-werkzaamheden zoals het schrijven van persberichten, mede-organiseren van events, verzorgen van (interne) nieuwsbrieven, archivering,bijhouden website en social media kanalen.
– Het verzamelen van verhalen van de deelnemers, zogenaamde storytelling, voor op de website, facebook en ter illustratie bij artikelen voor de (lokale) media.
– Specifieke stageopdrachten kunnen zijn: *  Onderzoek doen naar de potentiële afnemers/doelgroepen van de diensten van deze nieuwe afdeling * Het opstellen van een marketing- communicatieplan op basis van het doelgroepen-onderzoek. De stagiair werkt in opdracht van  de coördinator Cultuur en Samenleving en wordt aangestuurd door de medewerker Communicatie voor deze afdeling.

In overleg met de stagiair(e) wordt een planning gemaakt.

Wat bieden wij?
Een uitdagende stageplek binnen een levendige, informele omgeving met veel ruimte voor eigen inbreng en initiatief.

Een goede begeleiding door de afdelingshoofden Communicatie & PR en Cultuur & Samenleving. Stagevergoeding conform CAO Kunsteducatie.

Interesse?
Reageer door je CV en motivatie te e-mailen aan info@kunstenhuis.nl. De gesprekken zullen gezien de gewenste stageperiode z.s.m. plaatsvinden. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jessica Holtzer (hoofd Communicatie & PR, jholtzer@kunstenhuis.nl) of Janneke de Glas (hoofd P&O, jdeglas@kunstenhuis.nl).